tirsdag 25. mai 2010

Barn trenger oppdragelse

For meg og Martine starta dagen kl. 06.30 i dag - ikke fordi den måtte, men fordi Martine ville, og når Martine vil, så må bare mamma gjøre. Hehe, neida. Jeg er ikke en av de mødrene. Jeg er ikke av de mødrene som bøyer seg i støvet for barnet sitt, og gjør alt det vil. Jeg prøver selvfølgelig å tilfredsstille henne så godt jeg kan, men det finnes grenser. Grenser som vi som foreldre må sette. Det er jo tross alt du som former barnet, og gjør det til det det er. I alle fall i ganske stor grad. Jeg er ikke tilhenger av denne frie oppdragelsen som har vært så i skuddet de siste årene. Når jeg ser barn på restaurant som sitter og klapser på vinduene med matfingre, og foreldre som sitter på sidelinjen og ikke tar afære, føler jeg rett og slett avsky. Beklager, ikke meninga å tråkke på noens tær, men det er min mening. Barn trenger en oppdragelse!

Tenkte du over dette i etterkant?

 ♥ Siljemor

1 kommentar:

bj.heidi sa...

Klappsing på vindu er vel ikke det verste. Men jeg er helt enig med deg, barn trenger grenser. Å når man har satt en grense, bør denne holdes. Har man sagt nei til noe, skal man ikke fire og kjøpslå med barnet fordi det ikke vil høre etter.