mandag 24. mai 2010

Noen gamle og gode

Når jeg skulle slette den gamle bloggen, gikk jeg først over innleggssiden min, og så om det var noe som var verdt å ta vare på - og det var det. Så de neste dagene kommer jeg til å publisere noen innlegg fra den gamle bloggen.

Jeg prøver å bli sunn. For real denne gangen! Ikke le.. Jeg vet at forsøkene har vært mange, og mislykket.. Men denne gangen mener jeg det virkelig. Om ikke for meg, så for barnet mitt. Jeg skal ikke la det bli nok et mislykket forsøk denne gangen. Det skal inn i hverdagen. Ingen halvfabrikater, og ikke mer fast-food. Kun hjemmelaget, sunn mat. Barnet mitt skal ikke få bli som de fleste barn blir; hekta på sukker. Ikke fordi jeg er slem, men fordi det er det som er bra for henne. Bra for kroppen hennes. Fordi det er det som gir henne et godt liv. Fordi det er det som sikrer henne en god fremtid, og en frisk kropp.

Ja, jeg blir helt sikkert til å få noen tilbakefall til og begynne med! Men jeg skal ikke grave min egen grav og bli der, jeg skal opp av den igjen! Jeg skal se til at min største ambisjon ser lyset - nemlig at mitt barn, min datter - får et sunt og godt liv.

Jeg sier ikke at jenta aldri skal få godteri på lørdager, is på 17.mai, og kake på bursdagen sin. Jeg er da ikke ond!
Men hvis hun ikke ber om lørdagsgodter, hvorfor skal jeg da gi henne det? Og hvis hun ikke - i en alder av 9 mnd. - viser interesse for potetgull og sjokolade, hvorfor skal jeg da gi henne det? Hun har godt av å være uten det så lenge som mulig, spør du meg! Jaada, alle mødre som leser dette har sikkert hørt den uendelige jamringen fra beste- og oldeforeldre; "Stakkars lille barn, hun får ingenting godt å bite i!", eller "Det er synd i henne som ikke får noe godt.". Nei, tvert imot. Hun er heldig, som spiser bare sunn mat og morsmelk. Hun har en sunn og ren kropp. Hun er fri for gift og avfallsstoffer! Hun er frisk.

Mitt siste ord i denne saken blir: Hun skal få smake sjokolade den dagen hun ber om det selv. :)


Nå har hun bedt om det selv, og gjett om hun syns sjokolade er godt! 

♥ Siljemor

2 kommentarer:

Dentinista sa...

EEEEEEnig!!!!!!

Astrid sa...

Helt enig med deg Silje..ikke sukker og snop...det e bare ting man bi dårlig av ....Frukt er bedre,i små mengder,men det e sukker i frukt også...masse....men det e ihvertfall ikke masse E er i frukt...