onsdag 26. mai 2010

Vær ærlig!

Mennesker er ikke så flinke til å kommunisere. Dette gikk opp for meg i dag da jeg var på jobb, da det inntraff en hendelse jeg ikke kan utdype, grunnet taushetsplikt. Selve hendelsen var egentlig ikke så viktig, men det fikk meg virkelig til å gruble - hvorfor er vi ikke ærlig med hverandre? Jeg mener ikke bare det at man ikke skal lyve, men hvorfor skal man alltid gå rundt grøten? Hvorfor kan man ikke si det som det er?
Hvis jeg hadde en mening om noe, hadde det ikke vært best hvis jeg fikk sagt ifra, klart og tydelig? Nå sier jeg jo ikke at man skal buse ut med absolutt alt som treffer tankekanalen, men litt konstruktiv kritikk er vel aldri skadelig? Det er ikke alle som er så hårsåre. Det er jo selvfølgelig ikke sikkert alt blir like godt mottatt, men da slipper en i hvert fall å gruble noe mer på det. Enn om bare menneskene rundt om i verden kunne kommunisere litt bedre, så hadde en sluppet misforståelser, skandaler og snikk-snakk!

Hvorfor skal alle være så uærlig, når det er så deilig å være ærlig?

♥ Siljemor, en inneglad vikar

Ingen kommentarer: