tirsdag 1. juni 2010

Do not judge a book by its cover

I dag var jeg og Martine på bytur. Vi trillet og spiste boller og bananer - ja, skikkelig koste oss! Midt oppi alt dette koselige begynte jeg å tenke på hva slags klær jeg hadde på meg under denne hyggestunden, som absolutt alle i hele byen kunne være vitne til hvis de ville.

"Life is short
have sex
be safe"



 Bilde fra blogger.com

Opprinnelig er dette en H&M-topp, fra deres kolleksjon "Fashion Against AIDS", som de fører hvert år - men det trenger jo ikke alle å være klar over! Hva om de tror budskapet mitt var "livet er for kort for å få unger, så bruk kondom!"..? Det hadde jo vært helt grusomt! Tenk at jeg gikk der og trillet rundt på verdens fineste lille jente, og at noen kanskje trodde jeg mente hun var den største feilen i mitt liv!
Jeg er egentlig helt sjokkert over meg selv, som ikke tenkte på det da jeg dro den toppen over hodet. Jaa-daa, budskapet mitt var ikke det i det hele tatt - jeg ville jo bare spre litt viten rundt om i verden, og kanskje redde noen fra å få HIV/AIDS. Men veldig mange dømmer dessverre boka ved å se på omslaget, og det gjelder ikke bare bøker, men mennesker også.

Hvis du var vitne til denne episoden, hva hadde du tenkt?

♥ Siljemor

2 kommentarer:

June sa...

Hehe, ja det kunne jo kanskje feiltolkes litt!:)
Ikke så lett å vite hvilken kampanje som stod bak, men på den andre side så får jo mange med seg ting fra Hm....
Men akkurat denne har ikke jeg sett før!:)
Håper du får en fin dag idag!:)
klem

Anonym sa...

Hadde bare tenk at det hadde vært en helt vanlig topp om jeg hadde sett deg i byen, hadde kanskje ikke lagt merke til toppen en gang.. Nå for tiden bryr ikke folk seg så veldig om hva andre har på seg.. "Smaken er som baken", er så bra at man kan gå med hva man vil/føler seg komfortabelt i. Hadde jeg studert toppen ville jeg kanskje tro at du var glad i sex?:P