mandag 28. juni 2010

Nok et innlegg om å være sunn

Å være sunn er vanskelig. Det er bra å være sunn. Det er sunt å være sunn. Det er bare fordeler med å være sunn! Så hvorfor er det så himla vanskelig å være sunn?!  Er det bare jeg som har problemer med å være sunn? Klarer du å være sunn? Hva er sunt og ikke sunt? Hva er det egentlig å være sunn? Hva gjør du for å være sunn? Kan man være for sunn? ... HJEEELP!


Bilde fra dagbladet.no

Som dere kanskje skjønner har vi fått batteri i vekta vår igjen, og den viste ikke akkurat det jeg ville den skulle vise. Det har vært lite fysisk aktivitet i det siste, pga. foten, noe som har resultert i at alt jeg fører i meg bosetter seg. 

Akkurat nå prøver jeg å innføre disse, om ikke sunne, men litt sunnere vanene:
- godteri og potetgull hører lørdagene til!
- spis mere frukt og grønt!
- bytt ut det vanlige pålegget med det magre!
- følg tallerkenmodellen!
- spis lite, men ofte!
- gå en tur, ikke nødvendigvis så langt og lenge, men såpass at du blir svett!
- ikke vær for streng, det er lov å kose seg innimellom!
- handle mandag og lørdag, så slipper du impulskjøp! 
- frokost er dagens viktigste måltid, det setter igang forbrenningen!

♥ Siljemor

Ingen kommentarer: