lørdag 19. juni 2010

Vi har vært prøvekanin!




For en tid tilbake søkte Maganda prøvekaniner til sine nye smekker. Vi meldte oss selvfølgelig, og fikk en finfin smekke i posten rimelig kjapt. Nå har vi prøvd den ut litt.

Dette syns vi:
- det var supert med vanntett bakside! Vanlige smekker av frotté er det vi har brukt mest, og disse blir gjennomvåte, ikke bare av drikke, men enkelte matsorter smitter også igjennom.
- størrelsen på smekken var bra, den dekket akkurat der den trengte og dekke.
- jeg syns knyting på smekker er genialt, for da kan du justere til hvert enkelt barn. Frotté-smekkene vi har brukt har strikk i halsen, så de har vært altfor store til Martine, slik at klærne under smekken ble skitten i halsen hver gang hun åt.
Martine likte ikke knytingen, noe som har resultert i at den har blitt lite brukt; desverre, for jeg elsker den!
- og sist men ikke minst, den er jo knalltøff!

Jeg anbefaler alle med små griseunger å kjøpe slike smekker fra Maganda!

♥ Siljemor
Posted by Picasa

3 kommentarer:

Høvebakken sa...

Hei Silje!
Fargen er cafelatte, det er ferdigmalte plater:)

Gunn sa...

Hei Silje,

hjertelig takk for flott innlegg og tilbakemelding på smekken! Jeg har nå laget noen for salg, men de er litt tykkere da jeg har lagt inn et ekstra lag flanell inni. Prøver meg fram for å lage smekker med borrelås lukning, men det er ikke like lett når jeg vil at smekkene skal kunne brukes lenge (i forhold til størrelse på halsåpning).

Hadde det kanskje vært noe å satt to trykknapper på så størrelsen på halslukningen kan varieres? Eller blir det for tungt å styre med trykknapper på smekker, det skal jo litt kraft til å få åpnet de.. Har du noen tanker om det? :)

Siljemor sa...

Borrelås er ikke noe særlig, da de fort blir ødelagte i vask. :-( Trykknapper er supert, det har vi på de fleste siklesmekkene våre! ;-) Jeg likte knytingen, da det er den beste måten å regulere størrelsen på, men det hjelper jo ikke når lille-prinsessa vår ikke likte det.

Lykke til med smekke-syingen din!

♥ Siljemor