søndag 17. juli 2011

Passion for nerdyness

Ei venninne av meg lurte på om jeg trengte hjelp da hun ba meg om filmtips og jeg sa "Transformers, Alien, Star Wars". Men hei, jeg ser ikke på kliss som Nothing Hill, feks. Nei takk; Gi meg noe nerdete! Jeg er litt nerdete. Jeg liker å leke med duppeditter, og skru på tingsetangser. Jeg liker å spille PC-og TV-spill. Jeg setter meg heller ned med Koss-headsettet mitt, enn å se på elendig komikk på TV. Jeg hater sånne serier som er en miks av morsomt og dramatisk; sistnevnte ødelegger nemlig førstnevnte. Jeg liker drama med en touch av komikk, ikke omvendt. Det blir så mye mer nært virkeligheten da. Misforstå meg rett; jeg elsker sci-fi! ... og aliens eksisterer. Men alikevel, så liker jeg jordnære mennesker som går i bærføtter og lukter på blomster. Sånne mennesker er virkelig nymotens hippier, føler jeg. Jeg vil være en hippie! Spise organisk og sunn mat, sveve i lette klær, gå med blomsterkrans i håret, og høre på frihetsfølende musikk. Jeg liker å kjøpe gammel litteratur for 25 kr på Fretex. Jeg liker gammel litteratur, som feks. Hamsun. Jeg liker språket. Men jeg liker også elendig språk som feks. Robin Elias Bekkevold på Youtube - det morer meg. Helt hysterisk! Jeg er også helt forelsket og fascinert over dialekter; ord som "kakæ" og "trus", og dialektkjennskaper som skarre-R og tjukk L. Jeg syns nynorsk er utrolig flott, men syns det er teit at det er pensum i norske skoler. Jeg digger mennesker som har en lidenskap. Kanskje fordi jeg aldri har hatt en virkelig lidenskap selv? Kanskje det er derfor jeg er så lidenskapelig overfor mennesker? Eller kanskje mennesker rett og slett er min lidenskap? Alle som kjenner meg vet at jeg er ei masekråke. Jeg er ei masekråke fordi jeg liker menneskene rundt meg, og liker å ta vare på dem. Jeg liker å vise at jeg bryr meg. Jeg elsker menneskene mine! Jeg elsker også sjokolade og Cola. Hey, jeg har bursdag snart; du veit hva jeg ønsker meg. ; )


 Jeg liker å skrive meningsløse tekster som dette, det er et artig tidsfordriv; å bare la tankene fare og sette ordene på arket. Ok, hvem prøver jeg å lure? Jeg tenker jo egentlig bare på bart og englesko...

Ingen kommentarer: