søndag 21. august 2011

Om du vil ha mig, nu kan du få mig så lätt

I helgen har jeg vært på Pstereo; Pstereo er en festival som holdes hvert år på Marinen i Trondheim.
Jeg kjøpte passet mitt allerede i april, og har gledd meg som en unge på julaften ever since. Med navn som Lissie, The Roots, Susanne Sundfør, 22, og Honningbarna, var forhåpningene store, og nå har jeg bare en ting å si: FYFAEN!

Det første bandet som virkelig tok meg, var Honningbarna. For et engasjement! Helt fantastisk å se på. Små, søte gutter, med et fantastisk rått image!

Gutta i Kråkesølv var også horribelt gode, og jeg ble veldig positivt overrasket, da jeg tidligere kanskje har syns at musikken deres var litt kjedelig. Heldigvis er det lov å ombestemme seg! Smågutter som rocker på nordlending? Gotta luv it.

Neste band som virkelig ga meg hjertebank, var Pelbo. Jeg har hørt litt på dem på forhånd, men denne konserten sikra virkelig min videre interesse for bandet - helt nydelig!



Festivalens virkelig store høydepunkt ble for meg Håkan Hellström - for et show! Vakre, engasjerte musikere, som virkelig nøt det de holdt på med. Jeg har tidligere ikke hatt så mye til overs for Håkan, annet enn den ti år gamle slageren "Kom igjen, Lena!", men nå kan jeg love dere at jeg kommer til å fortsette og høre på musikken, og få med meg de konsertene jeg har muligheten til å se. Helt makeløst!




22 innfridde såklart, med lyd, lys, og spektakulære effekter. Ikke noe mer å si om det! 22 er 22, liksom.


Gode Ord Dør Sist kjørte en stumfilmkonsert, med "En andalusisk hund", av Salvador Dali. Et nytt konsept for meg, som jeg likte veldig godt. Jeg har fått øynene mer opp for rap, og likte særlig da G.O.D.S avslutta med norsk oversettelse på låter av Sage Francis.

Fra ros til ris; Susanne Sundfør kom i siste liten inn istedenfor Best Coast, og jeg ble såklart helt vill, siden jeg har hørt at Susanne gir et fantastisk bra liveshow. Eh, ja - særlig. Susanne Sundfør var festivalens største skuffelse. JA, dama har vakker, breathtaking musikk, når du HØRER på den. Men noe show, det var det ikke. Det var rett og slett kjedelig.

Et av de andre navnene jeg hadde gledd meg til å se, var The Roots. Her føler jeg også at jeg ble litt skuffa. Jeg var kjempegira de første tyve minuttene, helt til vokalisten gikk av scenen, og trommisen satte igang med en, til og begynne med, lovende solo, som etterhvert bare fikk meg til å tenke "er du ferdig snart?". Låtene som ble spilt etterpå ble litt tam, og jeg føler kanskje de kjørte et litt kjedelig låtvalg.

Ellers kan jeg jo skryte av at jeg ble startouched av en av de sexy frontfigurene i Robots in Disguise. Hun ruska meg i håret og nærmest luftnesekosa med meg. Sick.


Alt i alt - sykt fornøyd med Pstereo 2011. Velspenddd mønnej!

Komplett liste over artister jeg har fått med meg i helga:
Norma Sass   Kråkesølv   Honningbarna   Susanne Sundfør   Gode Ord Dør Sist   Santigold   Wannskrækk   Death from above 1979   Departure   Bad Spit   Pelbo   Robots in Disguise   Lissie   Håkan Hellström   The Roots    22

Jeg tok mange bilder, men kvaliteten er ikke så god... :-(

Ellers, så er det skolestart og Ikea på morgendagens agenda! Wish me luck, både med det ene og det andre.

Ingen kommentarer: