mandag 7. november 2011

Lavkarbo - for eller mot?


Å spise lavkarbomat har blitt en trend. Bakerier baker lavkarbokaker og -brød, magasiner og ukeblader trykker lavkarbo-oppskrifter.
Personlig syns jeg dette er forkastelig. Lavkarbo-kosthold er en diett som funker, ingen tvil! Been there, done that! Du mister mange kilo på kort tid; fantastisk! En drøm av en diett hvis du skal på julebord og treninga ikke ga ønsket resultat. Men når kiloene er borte og du går tilbake til vanlig norsk husmannskost, og hva skjer da? Jo, kiloene kommer tilbake. Been there, done that too. Det var en midlertidig løsning.
Det finnes dem som fortsetter med sine lavkarboliv når de har nådd sin ønskevekt, og såklart fungerer også det! Men jeg, og dette er min mening, nekter å tro at dette er sunt. Fett, fett, fett, dag ut og dag inn. Jeg klarer ikke se for meg noe annet enn at blodårene våre hadde blitt helt tett av et langvarig, fett kosthold. Kroppen trenger karbohydrater, og jeg nekter å tro at en banan i ny og ne er "farligere" enn 1 kg bacon.
Vel, det var kort min mening om lavkarbo! Har du innspill tar jeg gjerne en diskusjon. : )

Nå til noe mer koslig:

Till the roof comes off, till the lights go out
Till my legs give out, can't shut my mouth.
Till the smoke clears out - am I high? Perhaps
I'ma rip this shit till my bone collapse.
Till the roof comes off, till the lights go out
Till my legs give out, can't shut my mouth.
Till the smoke clears out and my high burn out
I'ma rip this shit till my bone collapse.

Music is like magic there's a certain feeling you get when your real
and you spit and people are feeling your shit.
This is your moment and every single minute you spend trying to hold onto it
cause you may never get it again.

Eminem & Dr Dre - 'till I collapse