tirsdag 28. februar 2012

I heart NSB + ECO

I natt skulle jeg jo reise tilbake til Trondheim med det helt ok' nattoget. Men jaggu går ikke alt som planlagt, hver gang. Da vi kom hadde passert Trofors med noen kilometer, stoppet toget. Og sto, og sto, og sto. Jeg vet ikke helt hvor lenge, men ihvertfall i to timer. Plutselig begynte folk helt utav det blå og snakke om at vi skulle fraktes med buss til Trondheim, fordi toget var ødelagt. Toget begynte å trille bakover, og tilbake til Trofors stasjon (som forresten ligger mindre enn to timer fra min startstasjon, så vi hadde ikke kommet særlig langt på ruta før problemene meldte seg). Da vi hadde stått parkert på stasjonen en stund, annonserte konduktøren over speaker'en at det hadde blitt bestilt busser til Trondheim, fordi toget hadde problemer med det elektriske, og at vi måtte gå ut av toget, da bussene skulle være der i løpet av ti minutter. Vi gikk av toget, konduktøren ga beskjed om at de to første bussene måtte fylles opp med folk som skulle reise til Værnes og Gardermoen for å rekke flyavganger, og vi ventet. Og ventet. Og ventet. Joda, beskjeden som nå lød, var at vi skulle gå inn i toget igjen, for nå hadde de ordet opp i problemene. Klokken var nå 04:30, og vi skulle egentlig være i Trondheim klokken 07:30. Jeg ble egentlig ganske stressa, siden jeg faktisk hadde avtalt et jobbintervju klokken 10:00 (!). Jeg skjønte at dette ikke lot seg rekke, så jeg avlyste det. Heldigvis var Jobzone-mannen så gira på å treffe meg, at han satte opp et nytt møte klokken 13:30!

L Y K K E


Etter jobbintervjuet - som forresten gikk bra, jeg skal på et infomøte og evt. 2. gangsintervju i morgen 
J I P P I - trasket jeg litt i byen, og var blant annet innom Søstrene Grene, Kremmerhuset og Ting. Tre av mine yndlingsbutikker i hele verden! Det var utrolig vanskelig å ikke kjøpe noe, spesielt på Ting, der de har dipp-skåla fra Bruka Design, som hadde vært så utrolig praktisk til all den guacamolen jeg har laget i det siste. Latterlig godt og latterlig lett! 
Vil dere ha en oppskrift? Du trenger bare en moden avocado, litt løk, chili og hvitløk, sitronsaft, salt og pepper - chop it up now, mix it in a stew!
Hos Ting har de også mengder med Rice og andre horribelt kule interiørting, i horribelt kule retrofarger.
JEG ELSKER DEN SJAPPA!





Etter siklinga på ting på Ting, gikk jeg til Solsiden for å handle på Meny. Jeg skulle ha en del varer, og de er best på økologiske matvarer, syns jeg. Ja, dere leste rett, Siljemor has gone ECO. Ihvertfall så langt det lar seg gjøres uten å ruinere meg selv. Men vet dere, det er ikke alle økologiske varer som er dyrere enn det tilsvarende ikke-økologiske. Jeg kjøpte økologisk kaffe fra Friele, og den var billigere enn annen kaffe fra Friele. Joioioi, dere! Hvorfor økologisk sa du? For å gi meg selv og verden et bedre liv. For å verne kroppen og miljøet. For å vise at jeg kan leve bærekraftig. For å vise at jeg bryr meg om menneskene våre og jorda vår.



Et langt innlegg uten et eneste bilde, innser jeg nå. Hmm. Kanskje jeg må google litt da.

*googling*

Sånn, nå har jeg satt inn et par bilder. Er for trett til å legge inn egne akkurat nå.. Buu.

Nå skal jeg gjøre meg ferdig med den brøddeigen jeg kom på at jeg har satt på kjøkkenet. Hadjø!

Ingen kommentarer: