fredag 30. mars 2012

You rocked my world

Akkurat nå har jeg sånn øresus at jeg kan nesten ikke høre meg selv tenke. Var det verdt det..? Ja!
Under min daglige morratrettsurfing kom jeg over et arrangement på Facebook, og ble helt rystet over at jeg ikke hadde sett dette tidligere. Where has your head been at, tenkte jeg, og satt pekefingeren mot meg selv.


Dette var jo nesten for godt til å være sant... Tre band til den nette pris av 170 kr? Tre band?! Håhå, jezzz, I am in. Tok med meg rockegutta mine, Kristoffer og Sindre, noe jeg trooor de satte pris på. Eller hva sier dere gutter, det var kanskje bare dritt? I så fall, beklager, det skal aldri gjenta seg, noen sinne!

Først ut var Sudan (tidligere kjent som Mageplask). 

Dette var et nytt band for meg; prøvde å sjekke dem ut på Spotify tidligere i kveld, men der lå de altså ikke. Dette er andre gangen jeg har dratt på konsert på Blæst, til et supportband jeg aldri har hørt om før. Sist var bandet trønderne Jack Dalton, som overrasket stort! Og Blæst holder tradisjonen tro, og serverer meg igjen et fantastisk supportband på et lekkert sølvfat. Sudan hadde hotte bandmedlemmer, rå moves, musikk som setter seg på hjernen, og ikke minst en utrolig livlig sceneopptreden! Eller skal vi kalle det "ligge-naken-på-gulvet-opptreden"? Ja, vokalisten kledde faktisk av seg skjorta (kan ikke bebreide han for det, det var nemlig en million varmegrader på lille Blæst) og la seg på gulvet mens han klamret seg til mikrofonen og growlet videre gjennom sangen. Jeg ble desverre akkurat for sein til å fotografere dette minneverdige øyeblikket, men tro meg, det kommer jeg aldri til å glemme.

Neste ut var Djerv, og vakre Agnete Kjølsrud.
.. og tro meg, hvis dere klarer å tro på det, Agnete er mye vakrere i virkeligheten enn på alle bildene du har sett av henne. Jeg og Agnete hadde 20 sekunder øyekontakt, hvor hun smilte til meg, og jeg smilte tilbake - aw, den dama! Musikken har jeg hørt en del på fra før, så Djerv var slettes ikke et ukjent band for meg. Noen av de sexye band-dudene var litt for konsentrerte, slik at de glemte sceneshowet, men Agnete gjorde det så morsomt å se på, at hun veide opp for alle sammen. Nå kan jeg stolt minnes "da Agnete ga meg min første opplevelse av en stagedive på Blæst". Jeg var selvfølgelig for langt unna, for lita og for lav til å delta i dette, desverre. Men jeg fikk mine 20 sekunder - Agnete og jeg. ♥

Så kom det bandet som tydeligvis var den store headeren for kvelden; Dunderbeist.
Dette var også et nytt band for meg, men etter en runde med Spotify, kom jeg frem til at dette definitivt var noe jeg kunne digge! Mange dødmannseffekter, kjekke menn i fine klær, svart sminke som rant utover da bandets medlemmer ble svette, og en vokalist med en stor, herlig bart! Trenger du mer? Oh wait, there's mo-ore! Bandet spilte også ufattelig gode, metalliske, rockerytmer, gjorde et forrykende sceneshow; noe som resulterte i at publikum ble helt gale! Jeg sverger, folk lå over scenekanten og slikket vokalistens skotær. Og det er enda mer - de synger norske sanger! Kan det bli bedre?

Hver gang jeg er på rockekonserter (eller hva jeg nå skal kalle det) tar jeg meg selv i å bli forelsket i alle de awesome bandmennene. Ja, alle. Jeg tar meg selv i å sikle etter de stramme jeansene deres, de slitte Converse'ne, Vans'ene og militærstøvlene, de svære tatoveringene, og alle de rå hårfrisyrene deres. Hver gang sier jeg til meg selv at jeg skal gifte meg med en slik mann. En skikkelig mann; en rocker. Det er toppen av kransekaka, tenker jeg - det er min drøm. Men hver gang tar jeg også meg selv i å stirre utover de andre publikumerne som er der i salen sammen med meg, og tenker..: det er da ikke bare mannfolka som spiller i band som ser slik ut? Det er da ikke bare bandmannfolka som er rocka. Alle de som hører på rock er jo også rocka. Alle mannfolka som jobber på Carlings er rocka. Alle mannfolka som jobber på Platekompaniet er rocka. Dermed tar jeg også meg selv i, hver gang, å slå fra meg den drømmen, og lage meg en ny drøm: nemlig å bli sammen med en rocker. Å få meg en rockekjæreste.

Helt på tampen av innlegget vil jeg si at dette var et stooort, eller flere små, fra meg;
Sjekk ut SUDAN, DJERV & DUNDERBEIST hvis du er i det rocka hjørnet - du kommer ikke til å angre.

Takk til dere, og Blæst - you rocked my world!

Ingen kommentarer: