onsdag 18. april 2012

MyGoodAct copypaste


Jeg leste fotballfrue.no sitt innlegg om "MyGoodAct", hvor hun oppfordrer til å bidra ved å kopiere innlegget hennes og poste det på egen blogg. Så vær oppmerksom på at dette ikke er et innlegg skrevet av meg, men rett og slett en copypaste fra fotballfrue.no.

MyGoodAct

Jeg fikk en epost av MyGoodAct for noen uker siden, hvor de fortalte meg om et initativ de har startet med som heter Engasjer Bloggere. Dette har de gjort for å inspirere bloggere til å skrive mer om samfunnet vårt, og problemene vi står ovenfor. Vi som bloggere når ut til flere millioner mennesker hver dag og har en enorm påvirkningskraft, derfor har jeg valgt å være en del av dette teamet, som består av mennesker som ønsker å gjøre en forskjell med sine blogger.
Jeg er 1 av 10 bloggere fra Norge som er med på dette. Hver måned kommer jeg til å publisere et innlegg om et spesielt prosjekt, og fokusere på hvordan vi kan hjelpe til best mulig. Denne månedes prosjekt er Matkrisen i Sahel av Care Norge.
Dersom du blogger selv, blir jeg kjempeglad om du kopierer dette innlegget og legger det ut på din egen blogg, slik at vi kan engasjere så mang som mulig.
Matkrisen i Sahel Vest Afrika: 
Det foregår nå et kappløp mot en ny sultkatastrofe i Vest-Afrika. 15 millioner mennesker i Sahel-regionen er rammet av tørke og risikerer mangel på mat de neste månedene. CARE Norge øker innsatsen for å kunne hjelpe 30.000 familier som er rammet.
- Vi har et spesielt fokus på å forebygge underernæring hos gravide og ammende kvinner og små barn. I tillegg deler vi ut hygienepakker, såpe, vannbeholdere og vannrensetabletter, samt involverer de rammede familiene i cash-for-work prosjekter, forteller CAREs generalsekretær, Torild Skogsholm.
Hvordan kan du hjelpe?
♥ Vær med på å samle inn over 500 dollar, og del prosjektet med familie og venner: http://matkrise.mygoodact.no
♥ Bli med på Facebook-arrangementet og inviter dine venner: http://fb.mygoodact.no
♥ Last opp dette bildet som ditt facebook cover (legg ved matkrise.jpg under dette punktet)
Du kan også starte din egen innsamling til CARE Norge her: http://fundcare.mygoodact.no
Dersom du vil leser mer om situasjonen, kan du klikke deg inn på disse sakene: VG.no / Aftenposten.no

Ingen kommentarer: