søndag 10. juni 2012

Det nye livet

Jeg er ferdig med mitt første år på Bybroen nå, og har nettopp fått bekreftelse på inntaket til mitt andre år. Jeg har begynt i ny jobb, en ekstrahjelpstilling jeg tror og håper jeg vil trives i. Jeg får i løpet av en arbeidsdag se mange kjente ansikter, og elsker tanken på å treffe venner uten å planlegge det.

Jeg har blitt kjæreste med ekskjæresten min, (WARNING: klisj-alarm) min ene store kjærlighet. Jeg føler vi nesten har det bedre enn noen sinne, selv om vi lever i et avstandsforhold. Jeg savner ham og Martine-stjerna mi hver eneste dag, men jeg blir så glad av å tenke på at de er mine, og bare mine. Jeg er så stolt av dem, av mange grunner. Åååh, jeg er så forelska i dere, mine to!





Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg nesten kjenner meg litt stolt av meg selv. Er det rart? Hva skal til for at det er greit å være stolt av seg selv? Jeg føler endelig, i en alder av 22 år, at jeg begynner å få orden på ting i livet mitt. Jeg føler at jeg endelig har funnet meg selv, og vet hvem jeg er. Hva jeg står for og hvilke meninger jeg har, hva jeg liker og ikke liker, og hvilke verdier som er gode. Hva jeg tror på, og hva jeg syns er pølsevev. Hva som er viktig å ta vare på, og hvilke venner som er verdt å holde fast i.













Jeg har lært så mange ting, om meg selv, og livet; at det er viktig å være seg selv, og å sette pris på andre sånn som de er. Å sette pris på de små, hyggelige ting i livet, som for eksempel solskinnet (OK, sola er ganske svær da, sånn egentlig). At livet er for kort til å bære nag, og at man må nyte tiden så godt man bare kan. Ingenting er bedre enn du selv gjør det til, så det er ikke noen vits å bruke tida på pessimisme. Smil til verden, så smiler verden til deg! Le og vær glad, vær tøysete og teit! Ikke tenk så mye på hva andre syns hele tida.


5 kommentarer:

Marte Henriette sa...

<3

Erna Kristin sa...

LikerLikerLiker <3

Hilde sa...

<3

tornerosesverden sa...

Så godt å høre! Nyt livet :)

Kari sa...

<3<3<3