mandag 11. juni 2012

Øreutviding

Jeg får ofte spørsmål om øreutviding, og tenkte jeg skulle skrive litt om det. Jeg starta på 2 mm for ca ett år siden, og er nå oppe i 8 mm, og har holdt meg her en god stund. Jeg syns større hull er ufattelig stilig, men jeg vil ikke at øreflippen skal få en unaturlig form, derfor har jeg bestemt meg for å stoppe på 8 mm. Jeg gikk med hver størrelse i ca 1 måned, før jeg gikk opp. Jeg starta som sagt med 2 mm, så videre til 3 mm, 4 mm, 5 mm, 6 mm, og til slutt 8 mm. Jeg brukte bare spiraler for å utvide, ikke vanlige expandere. Her ser dere forskjellen på en 2 mm-spiral og en 8 mm-spiral.



Jeg har også et 4 mm-hull på venstre side. Du ser allerede at øreflippen har fått litt rar form, så det hullet blir nok heller ikke større. Jeg har forresten mye (for mye, syns jeg) ansiktshår. Altså, ikke skjegg, men dun. Er det noen som vet noen løsning på det? Jeg vil jo ikke barbere det, for da blir det jo skjegg for sure. Det synes bare når man kommer nært, men alikevel...

Hvis du har utvidede hull i ørene skal jeg komme med et lite tips; er du plaga med vond lukt i hullene? Da må du kjøpe deg en "Smelly Gelly"! Jeg kjøpte min på Ragnaråkk, og betalte 50 kr for den. Det er en liten beholder, men den vil holde hullene dine rene leeenge. Sånn, type... Over et år, liksom. Hvis du bruker unaturlige materialer i ørene som feks. stål eller akryl, blir det ofte vond lukt. Silikon gir mindre lukt, og erfaringen min er at tre ikke gir lukt i det hele tatt. Men denne geléen fikser biffen, uansett hva som gjorde at lukta oppstod! En skikkelig lifesaver, som er verdt å bruke penger på.


2 kommentarer:

Martine sa...

Jeg har lyst å utvide mine hull også, men er ikke så lenge siden jeg faktisk fikk hull i ørene, så må kanskje vente litt til!
Hvor kjøper du spiraler, plugger, tunneler osv? :)

Siljemor sa...

Om de er nye skal ikke ha noe å si, så lenge du ikke strekker for fort. jeg kan tenke meg til at du trenger mer enn én måned på hver størrelse når hullene ikke er så gamle. Jeg tok hull i ørene jeg da jeg var 7 år, så man kan vel helt sikkert si at de er ferdiggrodd.

Jeg bestiller alle mine spiraler, plugger og tuneller + annet piercingstæsj på http://www.crazy-factory.com/; der er det superbillig, rask levering og god service.