tirsdag 31. juli 2012

Kan du gi henne et verdig liv?

Jeg bruker å surfe gjennom finn.no av og til, for å se hvilke dyr som gies bort her i Sør-Trøndelag. Det første jeg alltid tenker, er at det er så ufattelig mange kattunger på markedet. Vil du ikke ha kattunger? Steriliser katta di! Skal du anskaffe deg en katt? Tenk nøye gjennom det! 
Katter er ikke noe du bare kan bruke og kaste når det passer deg. 

Ihvertfall, så kom jeg over denne annonsen;




"
Kan du gi meg et verdig liv? Gis bort!

Jeg er en skinnmager pusefrøken som har vært observert ved et hyttefelt på Frosta i et par år. Jeg har ikke vært trygg på mennesker, så hver gang de har dukket opp, har jeg satt til skogs i et enormt tempo (jeg er råsprek, nemlig!). Men de siste par ukene har jeg vært skikkelig smart! På ei av hyttene passet de på en veldig redd pus som måtte få maten sin ute. Det tok et par uker før de folka oppdaget at maten gikk i meg og ikke i henne. Men så så de meg, da, og den andre pusen begynner å bli like tynn som meg. Jeg kunne rømt igjen, men så kom en dame og en hund og snakka så fint med meg. Så jeg gikk bort til dem og fikk en suss av vofsen og sånn deilig kos av damen. 
Jeg er like mild mot både folk, katter og hunder, nemlig. 

Et døgn senere hadde jeg blitt bestevenn med alle på hytta. Jeg har gått sammen med dem hver gang de er ute, ligget i fanget, pratet litt (jeg har veldig liten stemme), og til og med hatt veldig lyst til å komme inn (men jeg fikk ikke lov). Damen som først fikk være vennen min sier at jeg har et fantastisk gemytt. 
Jeg oppførte meg helt fint når hun slet flått ut av pelsen min. 

Det vises at livet mitt ikke har vært så lett. Jeg trenger nok en tur til dyrlegen for at jeg ikke skal bli mamma en dag, en ormekur eller to, masse kjærlighet og minst et kilo eller to til på kroppen. Men jeg er så sosial og så kjærlig, at hvis du kan investere litt i meg, så lover jeg at du får den beste lille venninnen du kan tenke deg. 

Vær så snill - gi meg en mulighet! Jeg er verd det - damen skulle gjerne hatt meg selv, hadde det ikke vært for at hun allerede har to pusekatter inne i huset sitt og minst ti utenfor. 

PS. Jeg har ikke sett så mange biler, så hvis du ikke bor på landet, tror jeg at du må lære meg å passe meg for dem. 

Håpefull hilsen fra verdens mest elskelige katt!

"

Alle katter trenger et hjem, men spesielt katter som denne. Hun er rett og slett en hjemløs kattepus, som ikke har det bra i livet sitt. Jeg skulle veldig gjerne ha hatt en katt, men jeg tror jeg er ansvarlig når jeg sier at jeg ikke kan ta ansvar for et dyr, i min situasjon. Jeg går på skole, jobber, skal starte med trening, og jeg reiser mye siden jeg har en datter og en kjæreste med et annet bosted. Det hadde vært feil av meg å ta inn et dyr i hjemmet mitt når jeg lever dette livet. Dyr trenger stabilitet. 
Så derfor spør jeg deg,  kan du gi henne et verdig liv 


Hvis ikke, blir jeg veldig takknemlig hvis du kan dele dette innlegget videre,
slik at vi finner et hjem til denne pusefrøkenen. 

Ingen kommentarer: