tirsdag 23. juli 2013

Et tre uten røtter

Det er bare dager igjen. Fire, for å være eksakt. Det virker som jeg har innfunnet meg med det, for denne byen føles ikke som hjemme lenger... Men kommer jeg til å føle meg hjemme på stedet som jeg om fem dager kaller "hjemme"? Kan jeg stikke røttene mine i jorda og gro fast, og stå stødig der? Eller vil røttene mine etterhvert løsne, slippe taket, og la meg falle, tippe over ende? Hva er egentlig hjemme, og hvordan vet man hvor det er? Hva det er? Hvem det er hos? Jeg er så vant til alt rundt meg; husene, lydene, luktene, mulighetene. Vil jeg føle meg som et lønnetre blant alle grantrærne i skogen? Eller vil jeg bli mer som ei furu, som blender inn med omgivelsene? At jeg snakker om meg selv som et tre, sier vel litt om alle tankene og følelsene rundt denne store omveltinga. Ikke misforstå, jeg vil være sammen med mine to, Stjerna og Supermannen, mer enn noe annet. Men jeg klarer ikke helt å la være og tenke på om jeg kan slå meg til ro med omgivelsene. Jeg er redd for vantrivsel, og savn. Men aller mest er jeg redd for skuffelse. 

Ingen kommentarer: